infoVolltextsuche nach
Autor, Titel, Verlag, Ort, Jahr, technische und inhaltliche Einträge, Land, Sprache, Namen, Spender, Webseite, Auflage, Sponsoren, Nachlass, Titelnummer und Stichwort.
Sie können mehrere beliebige GANZE Wörter bzw. nur EIN TEIL-Wort eingeben.
Bei der Suche mit GANZEN Wörtern werden die relevantesten Einträge zuerst angezeigt.
Sonderzeichen wie #,+,§,$,%,&,/,?,*,-,.,_,! werden ausgefiltert.
Bei Umlauten Gross- und Kleinschreibung beachten.
Phrasensuche = genauer Wortlaut mit Anführungszeichen, z.B. "konkrete, visuelle".
Sortierung

Nur Titel mit BildNur BilderAbwärts sortierenAnzahl Read Less
Volltext-Suche Erweiterte Suche NeueEinträge

Ergebnis der AAP-Volltext-Katalogsuche nach Giuliana Prucca

Medienart: alle Medien, Sortierung: ID, absteigend. 7 Treffer

Prucca Giuliana, Hrsg.: Konvolut AVARIE, 2017

konvolut-avarie
konvolut-avarie
konvolut-avarie

Prucca Giuliana, Hrsg.: Konvolut AVARIE, 2017


Prucca Giuliana, Hrsg.
Konvolut AVARIE
Paris / Berlin (Frankreich / Deutschland): AVARIE, 2017
(Sammeltuete, Schachtel, Kassette) 20x14,5 cm,
Techn. Angaben gefaltete Papiertasche, zwei Postkarten, gefaltetes Blatt, handbeschriftet
Sprache Englisch / Französisch / Italienisch
Geschenk von Giuliana Prucca
Stichwort Fotografie / Verlagsprogramm
WEB http://avarie.tictail.com/
TitelNummer
026566729 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
from-static-oblivion-grigorescu
from-static-oblivion-grigorescu
from-static-oblivion-grigorescu

Grigorescu Ion: From static oblivion, 2016


Grigorescu Ion
From static oblivion
Berlin (Deutschland): AVARIE, 2016
(Buch) [352] S., 30x16 cm, Auflage: 1000, ISBN/ISSN 978-2-9541974-2-5
Techn. Angaben Broschur, in silberner Kunststoff Schutzhülle mit Aufkleber
ZusatzInformation A reflection about the status of the image as a balance of forces in tension and a paradoxical act of cancellation of the body through its own representation. In Ion Grigorescu’s work, as in the book, the body is continually shown in different ways - from photography to film, from performance to drawing - and yet it remains absent, obscuring its own identity in an attempt to question the collective one. As it is impossible to show his art during the regime, it ends up hiding, disappearing inside the image. Instead of showing, the image conceals, because it is non-documentary and non-transmittable; it is an act of birth, a prove of the artist’s resistance, especially as a human being inside (or against) any geographical or historical background. In the rituals of his gestures and in the symbolism of his performances, Grigorescu finds a way to stay alive, preserving his own intellectual status while also defending the dignity of everyday life. The book traces the progression, both expansive and inclusive, of his work, which inscribes itself into the space of the body and of the world. Grigorescu absorbs elements of the surrounding reality, showing us a continuity between art and life: his act of dissidence is not an outcry of provocation, nor is it extreme; it is an anti-aesthetic operation which uses experimentation and rough techniques to uncover the fiction of art, to denounce the artifice of representation and to affirm images as an instrument of subversive power.
Text von der Webseite.
Namen Giuliana Prucca (Konzept und Herausgeberin)
Sprache Englisch / Rumänisch
Geschenk von Giuliana Prucca
Stichwort Fotografie / Identität / Körper
WEB http://avarie.tictail.com/product/ion-grigorescu-from-static-oblivion
TitelNummer
026563729 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
positions-dagata
positions-dagata
positions-dagata

d'Agata Antoine: Position(s), 2012


d'Agata Antoine
Position(s)
Paris / Berlin (Frankreich / Deutschland): AVARIE, 2012
(Buch) [124] S., 18x13,5 cm, ISBN/ISSN 978-2-9541974-0-1
Techn. Angaben Broschur, Buchrücken aufklappbar, gefaltetes Plakat in eingeklebter Papierhülle, Posterformat 85,4x64cm, in Schutzhülle mit Aufkleber
ZusatzInformation A journal written at the third person that seeks to depict Antoine d’Agata’s quest – the inexorable course from void to void.A literary and photographic experiment where words, sometimes descriptive, sometimes poetic, intersect with images in a narrative continuity. An example of the photographer’s existential choice and form of resistance which leads toward the subject’s disappearance and the ego’s negation within the neutral spectrum of the image while insisting on an intimate involvement with its matter and a perfect superposition of art and life. The pictures have been treated and reduced to the simple black and white contrast, following the main axis of this editorial project: shaplessness and the sense of fading-out. This flattening to a drawing effect releases the image as a shadow, a border between a recognizable sign and a blurry, ambiguous one, so that the photograph is both “trace” and “other”. The book, whose main language is English, also foresees a separate and folded poster, including texts in French on one side and, for the first time, in Italian on the other printed on a background colour image. The two languages allow to include texts in their original version, but allude as well to the artist’s double origins. In line with the book, the poster also reflects d’Agata’s search direction towards the interlacing of word and image and it finally refers to the idea of a topographic description of passions. Member of the Magnum agency, Antoine d’Agata (1961) is one of the most influential photographers of his generation. He lives in both Paris and Marseilles and he works around the world. He is represented by the gallery Les Filles du Calvaire, Paris.
Text von der Webseite.
Sprache Englisch / Französisch / Italienisch
Geschenk von Giuliana Prucca
Stichwort Akt / Fotograf / Fotografie / Körper
WEB http://avarie.tictail.com/product/antoine-dagata-positions
TitelNummer
026565729 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
bolo-1-2011
bolo-1-2011
bolo-1-2011

Nicotra Marco / Tammaro Giuliana, Hrsg.: BOLO 1 - Stars are indispensable, 2011


Nicotra Marco / Tammaro Giuliana, Hrsg.
BOLO 1 - Stars are indispensable
Mailand (Italien): BOLO Paper, 2011
(Zeitschrift, Magazin) 96 unpag. S., 20,4x17 cm,
ZusatzInformation BOLO 1 includes the contributions from 45 artists and is distributed in the most important cities in Europe, US, and available on the website. Printed in 2 colors, 100 pages of graphics, photography, illustration and typography, all mixed together. Different techniques, combined by a main theme.
Text von der Webseite
WEB www.bolomagazine.com
TitelNummer
010713365 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
bolo-2-2011
bolo-2-2011
bolo-2-2011

Nicotra Marco / Tammaro Giuliana, Hrsg.: BOLO 2 - Dreams are indispensable, 2011


Nicotra Marco / Tammaro Giuliana, Hrsg.
BOLO 2 - Dreams are indispensable
Mailand (Italien): BOLO Paper, 2011
(Zeitschrift, Magazin) [100] S., 20,5x17 cm,
ZusatzInformation BOLO 2 includes the work of 45 contributors from all over the world.
Text von der Webseite
WEB www.bolomagazine.com
TitelNummer
010714365 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
baracchi-aperiodika2
baracchi-aperiodika2
baracchi-aperiodika2

Baracchi Tiziana, Hrsg.: Aperiodika n.2, 2018


Baracchi Tiziana, Hrsg.
Aperiodika n.2
Venedig (Italien): Ambasciata di Venezia, 2018
(Heft / Grafik, Einzelblatt) 34 S., 21x15 cm, signiert,
Techn. Angaben Lose Blätter, mit Originalarbeiten, zusammengehalten mit einem grünen Geschenkband, in grünem Plastikumschlag, beklebt.
Namen Angela Caporaso / Christian Alle / Ettore Le Donne / Franco Spena / Giancarlo Da Lio (Text) / Giangrazio Verna / Lillo Giuliana / Michele Lambo / Mirta Caccaro / Patrizia Tictac / Peter Müller / Roberto Sanchez / Sabela Bana / Terry Cazzaro / Tiziana Baracchi / Walter Pennacchi
Sprache Englisch / Italienisch
Geschenk von Tiziana Baracchi
Stichwort Artist Book / Mail Art / Malerei
TitelNummer
025355687 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung
eczema-la-dona
eczema-la-dona
eczema-la-dona

Vossenbäumer Dorothea / Dominguez Rosa Maria / Tavolazza Giuliana / Nolla Montserrat / Pueyo Calafi Maria / Cowell Roberta Elizabeth: Èczema / La dona ès Uclés, la dona és Mallarmé, 1982


Cowell Roberta Elizabeth / Dominguez Rosa Maria / Nolla Montserrat / Pueyo Calafi Maria / Tavolazza Giuliana / Vossenbäumer Dorothea
Èczema / La dona ès Uclés, la dona és Mallarmé
Sabadell (Spanien): Eczema, 1982
(Heft) 16 S., 28x19,7 cm,
Techn. Angaben Drahtheftung, Covert metallfarben
Stichwort 1980er
TitelNummer
012035377 Einzeltitelanzeige (URI) Änderung



nach oben Volltext-Suche Erweiterte Suche NeuEinträge

Das Copyright für die abgebildeten Publikationen bleibt bei den jeweiligen Publizisten. Das Copyright für den Scan bzw. das Foto der jeweiligen Publikation liegt bei mir. Die Abbildungen werden hier aus historischen Gründen gezeigt und sollen helfen, allen Interessierten, Forschern und Sammlern sich ein Bild von der Vielfalt der künstlerischen Publikationen zu machen.
Auf Anfrage können die Abbildungen meiner Webseite unter Nennung der Quelle gerne nicht-kommerziell verwendet werden.